Rabu, Julai 7

ade ape ? ape ade ?

rini ,, xtaw npe...tp aty kuh bergumbira sakan hehe...
(dah2 ,, cukup2 lah tu aen oiii )
hoho ,,

oke oke oke .. STOP !
straight to the forward .

actually ,, td bru bace 1 buku ni ..
nk kate novel ,, boleh jgak laa..
tp mcm2 lah ade :)





'Dunia ini sederhana kecil' ,,
tu lah tajuk buku tu ,, best sgt isi dlm dy ..
macammacam ada !! ^.^

act, nk share kn ayat yg ade dlm tuh ..
sbg hiburan , pedoman , nasihat n mcm2 ..
ayat dlm buku ni ,, dy nye ayat mcm mix laa jgak...i means ,, dy nk nsht org or tego org tu ..
tp ,, dy wt mcm critera atau snang citer ,, dy x tros kpd mksod yg ingin dy smpai kn..
tp dlm mse yg same, kite phm akn mksod dy  ..

bwh ni,, seteng dpd ayt2 dy, cuba hayati kjap ... ^.^


  • Hidup manusia juga seoerti tingkap. Apabila tingkap itu ditutup, maka manusia tidak dapat hidup kerana tiada ruang dan peluang. Jadi kita perlu pastikan hidup kita sentiasa terbuka seperti tingkap, supaya hidup kita tidak gelap dan hidup kita lebih bermakna. Cuma kadangkala hidup ini dirasakan tertutup sendiri. Tidak ada apa-apa pun masuk ke dalam hidup. Jadi hidup tidak ada ruang dan tidak ada peluang. Gelap. Cuma satu bezanya, tingkap kita boleh buka dan tutup sesuka hati. Hidup pula, ia hanya dapat dibuka dan ditutup oleh Tuhan.
  • Tekanan. Tujuan tekanan ada dalam hati kita adalah bagi mengingatkan kita ini adalah hamba Tuhan. Tuhan memberikan ujian dalam pelbagai cara. Salah satunya, tekanan. Jadi apabila kita tahu tujuan tekanan itu sebagai ujian, maka kita tahu cara melepaskannya dengan perlahan-lahan.
  • Tuhan sudah pesan, sebelum Dia memberi kesenangan kepada manusia, Dia memberikan dahulu kesusahan dan kerumitan. Semakin besar kesusahan itu, semakin besar kesenangan yang bersembunyi di belakangnya. Cuma kita perlu berusaha mencari kesenangan dan sabar menghadapi kesusahan.

etu adalah ayat dpd seseorang kepada seseorang..(dlm novel ni)

..................................................................................................................................................


skrg ttg perihal cinta dan daily kita ...




  • Bas itu umpama cinta yang kita tunggu. Kadangkala ada cinta yang hadir, namun kerana merasakan ia tidak sesuai dengan diri kita, kita membiarnya terus berlalu. Kemudian datang pula cinta yang kita rasa sesuai dengan hati kita. Sayangnya cinta itu sudah berpunya. Kita hanya mampu melihat ia pergi. Kita terus menunggu dan menunggu sehingga waktu sudah mulai lewat. Usia semakin jauh dan kita mulai khuatir berkenaan masa depan. Risau tidak sempat ke destinasi hidup, kita nekad menaiki bas ketiga. Kita sudah kurang peduli rupa bas itu. Sama ada ia buruk ataupun penuh, asalkan kita sampai ke destinasi. Itulah kita dalam menunggu cinta.

                                                 ..- kanakkanak pun menunggu bas jugak -..

"Bas, jika kamu itu cinta, 
pasti perhentian bas itu dihias indah.
Bas, jika kamu itu cinta,
 pasti tubuh kamu diwarnai warna-warni cinta, 
pasti kamu sentiasa sesak dengan manusia.
Oh bas... Oh bas...
Bawalah aku bersamamu .."





p/s: etu dlu lah buat skrg .... len kali di tmbh lg :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan