Selasa, Februari 15

Salam Maulidurrasul ya Antunna!

Hari ini ialah hari Maulidurrasul yang di tunggu2 oleh ramai umat Islam. Alhamdulillah, kita hari ini telah pon tiba. Alhamdulillah juga kerana kita masih lagi hidup dan dapat menyambut Hari Maulidurrasul ini. Alhamdulillah sekali lagi.





Satu je yang cik Ain rasa terkedu. Cik Ain dengar cerita, bahawa dalam kite berMaulidurrasul ini, ada seorang hamba Allah yg bukan Islam, dapat anugerah? Cik Ain ulang sekali lagi ye, bukan umat Islam!


Ya Allah! Sungguh terkedu dan dalam kata lain SPEECHLESS! Macam mana boleh terjadi macam ini? Urmm…cik Ain taknak rungkaikan hal ni lebeh2.nanti tak pasal2 masuk surat khabar bagai…


Apa2pun, cik Ain gembira sangat, even cik Ain dah bersara dari SEKOLAH… (ecehh! hehe) ada lagi jemputan untuk datang ke sekolah menyambut Maulidurrasul.Alhamdulillah, dapat juga jejakkan kaki ke sekolah J sungguh terharu, dan terngiang2 segala2 kenangan…macam2 kenangan yg kami cipta di sekolah tu.suka, duka, benci, sayang etc……macam-macam lah kan…


Itu yang orang cakap, kalau kita masih belajar, penuhilah masa kita tu dengan pelbagai kemanisan bukan dengan kepahitan.sebab bila dah habis belajar di sekolah, macam nil ah gimiknya……rasa nak masuk balik je kat sekolah tu… J


Dulu time sekolah, siap buat perarakan di hari Maulidurrasul.semua pakai baju kurung, jubah etc… J



Ya Rasulullah!
Marilah kita berselawat dan meningati pesuruh Allah :)



 
Apa-apa pon, segalanya biarlah menjadi kenangan yg abadi.aminn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan